Aplication of marketing in Prague Zoo

Thesis title: Aplikace marketingu v Zoo Praha
Author: Šuhajová, Irena
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Pergl, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce na téma "Aplikace marketingu v Zoo Praha" je zaměřena na výzkum nástrojů marketingového mixu služeb v této organizaci. Prvním cílem této práce bylo analyzovat aplikaci těchto nástrojů z pohledu marketingového vedení této instituce. Druhým cílem bylo zjištění spokojenosti a informovanosti veřejnosti ve spojení se Zoo Praha na základě dotazníkového průzkumu. Teoretická část této bakalářské práce definuje základní pojmy, což jsou služby, marketing, nástroje marketingového mixu služeb. Praktická část je složena z informací poskytnutých vedením Zoo Praha a zanalyzováním dotazníkového šetření veřejnosti. Výsledky z praktické části jsou důležité pro závěr bakalářské práce, kde jsou zhodnoceny výsledky vnímání pražské zoo veřejností a to je porovnáno s informacemi poskytnuté marketingovým vedením organizace a následně jsou navržené drobná doporučení.
Keywords: marketing; Zoo Praha; marketingový mix; služby; marketingový výzkum
Thesis title: Aplication of marketing in Prague Zoo
Author: Šuhajová, Irena
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Pergl, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis "Aplication of marketing in Prague ZOO" is focused on research of marketing mix tools for services in this organisation. The first objective of this thesis was to analyse the aplication of these tools from the perspective of the ZOO marketing management. The second aim was to find out satisfaction and awareness of public based on survey research. Teoretic part defines basic terms which are services, marketing and marketing mix tools. Practical part is composed from information provided by management of Prague ZOO and analysis of public survey research. Results from the practical part are important for the conclusion of the bachelor thesis where the results of public perception of the Prague ZOO are evaluated. These findings are compared to the information provided by marketing management and at the end minor recommendation is suggested.
Keywords: marketing mix; services; marketing research; Prague zoo; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 6. 2010
Date of submission: 30. 4. 2011
Date of defense: 22. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26816/podrobnosti

Files for download

    Last update: