Affiliate Marketing

Thesis title: Affiliate marketing
Author: Hesoun, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje online affiliate marketingu z pohledu obchodníka na Internetu. Ve své první, teoretické, části charakterizuje affiliate marketing, rozebírá nejvýznamnější affiliate řešení na českém trhu a možnosti jejich implementace. Ve druhé, praktické, části se podrobněji věnuje affiliate programu společnosti GameLeader, s.r.o. Rozebírá očekávání podniku od zavedení affiliate programu a vyhodnocuje, zda byla očekávání splněna. Dále na základě analýzy dat získaných z reklamních kampaní na internetovém herním magazínu Zing.cz, který je zapojen do affiliate programu společnosti, formuluje všeobecně uplatnitelná doporučení při zavádění a nastavení reklamních kampaní v affiliate programu.
Keywords: internetová reklama; partnerský program; provize; affiliate marketing
Thesis title: Affiliate Marketing
Author: Hesoun, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis focuses on the topic of online affiliate marketing from the perspective of an internet entrepreneur. In the first, theoretical part, it characterizes the affiliate marketing, describes different, significant affiliate solutions in the Czech market and opportunities for their implementations. In the second, practical part, it concentrates mainly on an affiliate program of a company called GameLeader, s.r.o. It analyses expectations of the business from the implementation of the affiliate program and evaluates if the expectations have been met. The data obtained from marketing campaigns of gaming internet magazine Zing.cz, which is a part of the affiliate program of the organisation, is analysed in the last part of the bachelor's thesis. Finally, it formulates general recommendations for implementation and configuration of marketing campaigns in an affiliate program, based on examined data.
Keywords: partner programme; Internet advertising; commision; affiliate marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 6. 2010
Date of submission: 15. 12. 2010
Date of defense: 22. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26724/podrobnosti

Files for download

    Last update: