Customer protection on the market of textile products

Thesis title: Ochrana spotřebitele na trhu textilních výrobků
Author: Leinveberová, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Čiplová, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá ochranou spotřebitele na trhu textilních výrobků. Cílem bakalářské práce je analyzovat znalosti spotřebitelů v oblasti označování textilu, zmapovat jejich preference při nákupu oděvů a názory na kvalifikovanost prodejců textilních výrobků. Druhotným cílem je charakteristika postojů prodejců ke značkám kvality, textilnímu vzdělání a zájmů zákazníků o informace uvedené na etiketách výrobků. Marketingový výzkum byl proveden metodou písemného dotazováním spotřebitelů a osobního dotazování prodejců textilu. Z provedeného výzkumu vychází, že spotřebitelé znají pouze některé symboly údržby. Nakupují nejčastěji podle vzhledu textilu a shledávají prodejce textilu za nekvalifikované. Prodejci textilu nepovažují značky kvality a textilní vzdělání za důležité. Dle jejich názoru se spotřebitelé o bližší informace uvedené na textilu nezajímají.
Keywords: bio oblečení; značka kvality; textilní výrobky; označování; ochrana spotřebitele
Thesis title: Customer protection on the market of textile products
Author: Leinveberová, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Čiplová, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is devoted to the customer protection on the market of textile products. The aim of the thesis is to analyse customers' knowledge in the field of textile labelling, to record their preferences when buying clothes and to observe customers' opinions about competency of textile vendors. The secondary aim is to define textile vendors' attitudes to quality brands, textile education and customers' interests in information provided on product labels. The market research was obtained by the written questionnaires for users and by personal questioning of textile sellers. The market research provides the following results - the users know only some of the maintenance symbols, the product appearance has the strongest influence when shopping and the sellers are not educated enough. Textile sellers do not find quality labels and textile education important. According to their opinions, customers are not interested in detailed information about the products.
Keywords: organic clothes; textile products; labelling; customer protection; quality label

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 3. 2010
Date of submission: 30. 4. 2011
Date of defense: 22. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25914/podrobnosti

Files for download

    Last update: