Strategic and financial valuation of internet companies

Thesis title: Strategické a finanční oceňováni internetových společností
Author: Larionov, Ilya
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kislingerová, Eva
Opponents: Scholleová, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je pojednat o strategickém a finančním oceňování ryze internetových společnostech (tkz. webové společností). V první kapitole teoretické části jsem se zaměřil na vysvětlení co je to internet, jeho typy internetových společnost, jak bychom měli je rozpoznávat a jejích životní fáze. Ve druhé kapitole jsem se zaměřil na aplikaci Porterové metody na internetové společnosti a vysvětlení jejích kladu a záporu. Zároveň byli vysvětlený základní faktory, kteří mají silný vliv na ryze internetové společností. Ve třetí kapitole vysvětlují se základní finanční ukazatelé internetových společností a klady a zápory při použití tradičních finančních metod oceňování. V praktické části jsem sestavil návod, který by měl představovat odrazový můstek pro provedení strategické a finanční analýzy internetových společností.
Keywords: tradiční metody oceňování; finanční oceňování; strategická analýza; ryze internetové společností; typy internetových společností; webové společností; Internet
Thesis title: Strategic and financial valuation of internet companies
Author: Larionov, Ilya
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kislingerová, Eva
Opponents: Scholleová, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of this thesis is to discuss the strategic and financial valuation of pure Internet companies (web companies). In chapter one, I focused on explaining what is the Internet, types of internet company, how should we recognize it and its lifecycle. In the second chapter, I focused on the application of Porter's method for an internet company and explain the pros and cons. There were also explained the fundamental factors that have a strong influence on the pure Internet companies. The third chapter explains the basic financial indicators of Internet companies and the pros and cons of using traditional financial valuation methods. In the practical part I have compiled a guide that would be a main point for the implementation of strategic and financial analysis of Internet companies.
Keywords: traditional valuation methods; financial evaluation; strategic analysis; pure internet companies; types of internet companies; Web companies; Internet

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: The Department of Business Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 3. 2010
Date of submission: 30. 9. 2010
Date of defense: 27. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25870/podrobnosti

Files for download

    Last update: