Advertising and it´s perception by young people

Thesis title: Reklama a její vnímání mladými lidmi
Author: Bárta, Martin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Drozen, František
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá problematikou vnímání reklamy mladými lidmi. První část shrnuje teoretická fakta - postavení reklamy v rámci marketingu, pozitiva a negativa reklamy, kognitivní vnímání a dotazníkové šetření. Druhá část je věnována výzkumu. Vyplývá z něj silně negativní vztah mladých k reklamě. V závěru jsou všechny poznatky shrnuty.
Keywords: vnímání; mladí lidé; reklama
Thesis title: Advertising and it´s perception by young people
Author: Bárta, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Drozen, František
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This labour deals with advertising and it's perception by young people. Firs part gives a summary of theoretical data - place of advertising in the whole marketing, positives and negatives of advertising, cognitive perception and questionare research. Second part analyzes the reasearch. It results in fact that young people have a strongly negative relation to advertising. All pieces of knowledge are summed up in the end.
Keywords: young people; perception; advertising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 12. 2010
Date of submission: 30. 4. 2011
Date of defense: 28. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29337/podrobnosti

Files for download

    Last update: