Marketing Strategy of the Chain of Restaurants Potrefená Husa

Thesis title: Marketingová strategie pro franchisingový řetězec Potrefená Husa
Author: Kodeš, Marek
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Petřík, David
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je popsat franchisingový řetězec restaurací Potrefená husa. Kombinací teoretických znalostí a praktické práce v terénu popisuje, jakým způsobem tento projekt funguje. Za pomoci SWOT analýzy a zevrubného popisu současného konceptu navrhuje možné změny současné marketingové strategie.
Keywords: Pivovary Staropramen; Potrefená husa; Franchising
Thesis title: Marketing Strategy of the Chain of Restaurants Potrefená Husa
Author: Kodeš, Marek
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Petřík, David
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of this bachelor thesis is to describe the marketing strategy of Potrefená Husa (a franchised chain of restaurants owned by Staropramen). By the combination of theoretical knowledge and practical fieldwork this project describes how this innovative idea of branded restaurants has been developed. Through a SWOT analysis and in-depth research I have obtained new ideas to improve the recent marketing strategy.
Keywords: Pivovary Staropramen; Franchising; Potrefená husa

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 11. 2010
Date of submission: 13. 5. 2011
Date of defense: 28. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28556/podrobnosti

Files for download

    Last update: