The matter of marketing communication of music festivals in Czech Republic

Thesis title: Problematika marketingových komunikací hudebních festivalů v Česku
Author: Podivinská, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Soukup, Vladimír
Thesis language: Česky
Abstract:
Teoretická část bakalářské práce se věnuje problematice marketingu v kultuře, marketingovým a komerčním komunikacím obecně, a marketingovému a komunikačnímu mixu hudebních festivalů. V praktické části se podrobněji zabývám vybraným hudebním festivalem Podblaník. Na základě dostupných informací popisuji marketingový a komunikační mix festivalu Podblaník a analyzuji jeho propagační kampaň. V závěru práce navrhuji doporučení pro marketingové komunikace tohoto festivalu.
Keywords: marketing; hudební festival; komunikační mix; Podblaník; propagační kampaň; marketingová komunikace; marketingový mix; komerční komunikace; hudba
Thesis title: The matter of marketing communication of music festivals in Czech Republic
Author: Podivinská, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Soukup, Vladimír
Thesis language: Česky
Abstract:
Theoretical part of this bachelor thesis focuses on arts marketing, marketing communications and commercial communications in general, and marketing and communication mix of music festivals. In practical part of the thesis I present a particular music festival Podblaník. Based on available information I analyze the marketing and communication mix of music festival Podblaník and its promotion campaign. In the last part of this work propose my own recommendation for the future activities of marketing communications for this festival.
Keywords: music; marketing mix; marketing communication; promotion campaign; communication mix; marketing; music festival; commercial communication; Podblanik

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 10. 2010
Date of submission: 30. 5. 2011
Date of defense: 28. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28004/podrobnosti

Files for download

    Last update: