Analysis of Česká spořitelna's saving account communication mix

Thesis title: Analýza komunikačního mixu spořicího účtu České spořitelny
Author: Voldřichová, Kamila
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Diviš, Roman
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce si klade za cíl zanalyzovat komunikační mix spořicího účtu České spořitelny. V teoretické části rozebírá marketingové aktivity z obecného pohledu, detailněji je zde popsán komunikační mix. Praktická část začíná představením firmy a jejích produktů, dále popisuje vytvoření spořicího účtu s náhledem na konkurenční prostředí z hlediska nákladů na reklamu. Klíčovou částí práce jsou kapitoly o návrhu a realizaci kampaně obsahující zvolení cílové skupiny, vytvoření grafického konceptu a komunikačního plánu. Na závěr se práce věnuje vyhodnocení celé kampaně.
Keywords: Česká spořitelna; Marketingový mix; Spořicí účet; Komunikační mix
Thesis title: Analysis of Česká spořitelna's saving account communication mix
Author: Voldřichová, Kamila
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Diviš, Roman
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis aims to analyze communication mix of Česká spořitelna's saving account. The theoretical part assays marketing activities from general perspective with detail focus on communication mix. Applied part begins with introduction of the firm and its products, afterwards describes development of saving account with overview of competitors based on advertising costs. The key part of the thesis are chapters about campaign proposal and execution containing target group definition, creation of graphic concept and communication plan. At the end the thesis deals with the evaluation of the whole campaign.
Keywords: Saving account ; Česká spořitelna; Communication mix; Marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 10. 2010
Date of submission: 15. 5. 2011
Date of defense: 28. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27739/podrobnosti

Files for download

    Last update: