Product development in non for profit organization (AIESEC example)

Thesis title: Vývoj produktů v neziskových organizacích (na příkladu AIESEC)
Author: Soukup, Vladimír
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Hudeček, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Teoretická část bakalářské práce se věnuje problematice vývoje a marketingu produktů ve specifickém kontextu neziskové organizace a služby jako produktu. Konkrétní část je věnována nástrojům na analýzu konkurence a postavení na trhu. V praktické části práce se zaměřuji na specifické podmínky AIESEC, mezinárodní studentské organizace, a jeho produktového portfolia. Analyzuji portál tvojekariera.cz, konkrétní produkt AIESEC Česká republika, a navrhuji řešení pro jeho vývoj tak, aby byl konkurenceschopnější a relevantnější pro externí prostředí.
Keywords: Marketing; AIESEC; vývoj produktů; marketingový mix; nezisková organizace; portál pracovních příležitostí; tvojekariera.cz; konkurenční analýza; marketing služeb
Thesis title: Product development in non for profit organization (AIESEC example)
Author: Soukup, Vladimír
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Hudeček, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Theoretical part of this bachelor thesis focuses on product development and product marketing in the specific context of marketing of services in non-corporate sector. Specific part is dedicated to tools of analysing the competition and market position. In practical part of the thesis the specific condition of AIESEC, international students organization, and its product portfolio are coming into focus. I am analysing tvojekariera.cz, a particular product of AIESEC Czech Republic, and offering solutions for its development in order to become more competitive and externally relevant.
Keywords: tvojekariera.cz; AIESEC; product development; competition analysis; job offers web site; marketing mix; non for profit organization; Marketing; marketing of services

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 3. 2010
Date of submission: 30. 6. 2010
Date of defense: 28. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25556/podrobnosti

Files for download

    Last update: