Mapping culture preferences of Klatovy

Thesis title: Mapování kulturních preferencí obyvatel města Klatovy
Author: Tomanová, Jaroslava
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Tyslová, Irena
Opponents: Kouba, Vojtěch
Thesis language: Česky
Abstract:
Zkoumání motivace, hodnot a dalších faktorů, které ovlivňují preference a spotřební chování v kulturním sektoru, je dnes běžnou praxí ve vyspělých zemích. Tato bakalářská práce se věnuje představení několika způsobů, jakými byl výzkum prováděn v různých zemích a v praktické části navrhuje způsob, jakým by mohl být výzkum proveden v konkrétních podmínkách na území obce s rozšířenou působností Klatovy. Statistické techniky, které dovedou měřit významnost faktorů ovlivňujících spotřební chování v kultuře, v sobě skrývají velký potenciál, jenž může přispět nejen samotným kulturním organizacím k efektivnějším manažerským a strategickým rozhodnutím, ale i k transparentnějšímu přerozdělování veřejných zdrojů v tomto sektoru.
Keywords: motivace; hodnoty; spotřební chování; průzkum; preference; umělecká aktivita; kulturní akce
Thesis title: Mapping culture preferences of Klatovy
Author: Tomanová, Jaroslava
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Tyslová, Irena
Opponents: Kouba, Vojtěch
Thesis language: Česky
Abstract:
Research of motivation, values and other factors which influence preferences and consumption behaviour in the culture sector is standard practice in the developed countries. This bachelor thesis focuses on introducing several methods that have been used for the research in different countries. The practical part suggests a method which could be used for this kind of research in the area of Klatovy and the villages belonging to the power of this municipality. There have been developed statistical techniques used for measuring the relevance of the factors which influence the consumption behaviour in culture and arts. This might be significantly important not only for the cultural organisations and efficient decision making but also for the municipalities and the transparent redistributing of financial sources in this sector.
Keywords: preferences; arts activities; culture events; values; motivation; consumption behaviour; research; survey; culture events

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Arts management

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 2. 2011
Date of submission: 31. 5. 2011
Date of defense: 28. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30172/podrobnosti

Files for download

    Last update: