The attitudes of relevant segments as a basis for revitalizing brand

Thesis title: Postoje relevantních segmentů jako podklad pro revitalizaci značky
Author: Černá, Jitka
Thesis type: Disertační práce
Supervisor: Bártová, Hilda
Opponents: Jakubíková, Dagmar; Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Teoretický vstup do problematiky významu značek muzeí pro jejich marketing je ilustrovaný výzkumnou sondou. Analýza šíře náhledu na problematiku postojů návštěvníků k muzeím ústí ve zdůraznění významu značky muzeí pro tento vztah. Výzkumný problém je začleněn do kontextu globální penetrace nejsilnějších značek muzeí. Na příkladu Národního zemědělského muzea Praha jsou aplikovány zkoumané marketingové přístupy v muzejnictví a navrženo řešení problémů s postoji ke značce muzea.
Keywords: muzeum; marketing; značka
Thesis title: The attitudes of relevant segments as a basis for revitalizing brand
Author: Černá, Jitka
Thesis type: Dissertation thesis
Supervisor: Bártová, Hilda
Opponents: Jakubíková, Dagmar; Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The main objective is a theoretical introduction to the rare-studied and published issue of the importance of museum brands for the marketing of thereof. The research problem is incorporated into the context of global penetration of the strongest brands of museums. The marketing approaches are applied to the National Agricultural Museum in Prague.
Keywords: museum; brand; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Doktorský studijní program
Assigned degree: Ph.D.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 12. 2008
Date of submission: 8. 3. 2010
Date of defense: 23. 3. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25443/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
    Last update: