Priming Perception and it's Influence on Brand Personality in Perspective of Consumer Behaviour

Thesis title: Vliv primární percepce na osobnost značky v perspektivě spotřebního chování
Author: Víteček, David
Thesis type: Disertační práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Simmová, Hilda; Markov, Svetoslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Účel této postgraduální práce je zkoumat efekty národních stereotypů na hodnocení hodnoty značky a to konkrétně její osobnosti pomocí teoretického i praktického využití metod psychologické relevantní roviny primární percepce zvažované v kontextuálních rámcích tohoto paradigmatu. Předpokládá se, že apriorní expozice subjektu kontextuálním podnětům může u subjektu implicitně vyvolat určité kulturní stereotypy a následně zvýšit pravděpodobnost, že bude značka subjektem interpretována v souladu s aktivovanými národními stereotypy. Národní stereotyp může implicitně iniciovat asociace, které mohou být transferovány a vztahovány vzhledem ke značce, mohou ovlivnit individuální vztah a důvěru ke značce. Důkladné prostudování odborné literatury, zabývající se primární percepcí národních stereotypů, ukazuje, že hned několik proměnných je označováno za klíčové předpoklady efektu primární percepce. V následujících třech studiích jsou tyto předpoklady zkoumány v kontextu spotřebního chování.
Keywords: osobnost značky; spotřební chování; primární percepce
Thesis title: Priming Perception and it's Influence on Brand Personality in Perspective of Consumer Behaviour
Author: Víteček, David
Thesis type: Dissertation thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Simmová, Hilda; Markov, Svetoslav
Thesis language: Česky
Abstract:
This Ph.D. thesis focuses on how priming perception influence the development of brand personality in perspecitve of Consumer Behaviour. Three main deep empirical studies has been made in order to show the relationship and common interaction amnog the listed variables. ANOVA analysis was used during the research as the main analytical tool.
Keywords: consumer behaviour; brand personality; priming perception

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Doktorský studijní program
Assigned degree: Ph.D.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2007
Date of submission: 30. 6. 2009
Date of defense: 17. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20623/podrobnosti

Files for download

    Last update: