Marketing strategies of international companies

Thesis title: Vybrané problémy mezinárodní marketingové strategie firem
Author: Čapková, Halka
Thesis type: Disertační práce
Supervisor: Přikrylová, Jana
Opponents: Zamykalová, Miroslava; Lošťáková, Hana; Svobodová, Šárka
Thesis language: Česky
Abstract:
Ve své doktorské práci jsem se věnovala marketingovým strategiím používaným českými pobočkami nadnárodních farmaceutických firem. Farmaceutický průmysl i trh jsou velmi specifické, především proto, že etika, zákony a státní regulace v nich hrají mnohem větší úlohu než v jiných odvětvích. Proto jsem se v první části své práce zaměřila na identifikaci základních odlišností tohoto průmyslu od běžného spotřebitelského průmyslu. V druhé části jsem se pomocí primárního výzkumu snažila zjistit, jak tyto rozdíly ovlivňují volbu marketingové strategie používané farmaceutickými firmami. Oslovila jsem 46 velkých farmaceutických firem podnikajících na našem území a zjišťovala jakou marketingovou strategii používají, kde je vytvářena, jak je financována a jaké komunikační kanály jsou nejčastěji využívány.
Keywords: reklama; marketingová komunikace; marketingová strategie; farmaceutický průmysl
Thesis title: Marketing strategies of international companies
Author: Čapková, Halka
Thesis type: Dissertation thesis
Supervisor: Přikrylová, Jana
Opponents: Zamykalová, Miroslava; Lošťáková, Hana; Svobodová, Šárka
Thesis language: Česky
Abstract:
I focused my dissertation on the marketing strategies used by Czech subsidiaries of international pharmaceutical firms. There were two main aims of my dissertation. Firstly, to characterize the nature of the pharmaceutical industry, differentiate it clearly from consumer goods industries and identify how these differences influence the marketing strategy used. To reach this goal I used desk research. Secondly, I carried out primary research among 46 large international pharmaceutical firms that run subsidiaries in the Czech Republic. The main aims were to find out what marketing strategy they use (global, modified global, regional, local, or a combination of these), how and where it is created, how it is financed, whether they prefer the promotion of the company name or of individual brands and what communication channels they use.
Keywords: Advertising; Pharmaceutical industry; Marketing strategy; Marketing communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní ekonomické vztahy
Type of study programme: Doktorský studijní program
Assigned degree: Ph.D.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 9. 2001
Date of submission: 3. 7. 2008
Date of defense: 17. 9. 2008
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/13978/podrobnosti

Files for download

    Last update: