Effective celebrity involvement in marketing

Thesis title: Efektívne zapojenie celebrít do reklamy
Author: Kožáriková, Kristína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Analýza využitia celebrít v marketingu Abstrakt: Ako tému mojej bakalárskej práce som si vybrala otázku efektivity zapojenia celebrít do marketingu a ich pôsobenie v reklame. Práca sa delí na dve časti. V prvej časti sa zaoberám teoretickými východiskami, o ktoré sa možem ďalej opierať. V druhej časti je aplikovaný vlastný výskum a následná analýza získaných dát. Cieľom tejto práce bolo na základe šetrenia overiť, teda potvrdiť alebo vyvrátiť, efektívnosť procesu zapojenia celebrity do reklamy, kedy jej posobenie v reklame značku pozdvihuje, a zároveň ju nezatieňuje. Okrem samotnej rozoznateľnosti celebrity a značky, bolo predmetom šetrenia, nakoľko celebrity v reklame posobiana na prijímateľov reklamy pozitívne.
Keywords: reklama; efektivita; značka; celebrita
Thesis title: Efektívne zapojenie celebrít do marketingu
Author: Kožáriková, Kristína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Jako téma mé bakalářské práce jsem si zvolila problematiku efektivity zapojení celebrit do marketingu a jejich působení v reklamě. Práce se dělí na dvě části. V první části se zabývám teorií a jejími východisky, o které se můžu dále opřít. V druhé časti je aplikován vlastní výzkum a analýza získaných dat. Cílem této práce bylo na základe šetření ověřit, nebo-li potvrdit či vyvrátit, efektivnost procesu zapojení celebrity do reklamy, kdy její působení v reklamě značku pozdvihuje, a zároveň ji nezastíní. Kromě samotné rozeznatelnosti celebrity a značky bylo předmětem šetření, nakolik celebrity v reklamě působí na přijímatele reklamy pozitivně.
Keywords: efektivita; celebrita; reklama; značka
Thesis title: Effective celebrity involvement in marketing
Author: Kožáriková, Kristína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Slovensky
Abstract:
As the topic of my thesis, which I chose is the issue of effectiveness of the celebrity involvement in marketing and advertising activities. The work is divided into two parts. The first part deals with the theory and its background, which I can continue to lean on. The second part is applied to its own research and analysis of the data. The aim of this study was based on the research, which should confirm or deny the problem about the effectiveness of the process of involving celebrities in advertising, where its presence in advertising helps the brand, while it will not be overshadowed. Besides the distinguishability of celebrity and the brand was under investigation, so far as celebrities in advertising have a positive influence for the recipient of the advertisement.
Keywords: effectiveness; brand; advertisement; Celebrity

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 9. 2010
Date of submission: 15. 5. 2011
Date of defense: 30. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/31850/podrobnosti

Files for download

    Last update: