New Trends in on-line Marketing

Thesis title: Nové trendy v on-line marketingu
Author: Palkovič, Lukáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Rojkovičová, Veronika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá novými trendmi v oblasti internetového marketingu, konkrétne virálnym marketingom. V teoretickej časti je charakterizovaný proces virálnej kampane, jeho jednotlivé zložky a aspekty v on-line prostredí. V samostatnej kapitole sú rozobrané sociálne siete, ich rola vo virálnom marketingu a proces tvorby virálneho videa. Praktická časť obsahuje analýzy konkrétnych virálnych kampaní a vyhodnotenie dotazníkového šetrenia. Cieľom bakalárskej práce je objasnenie mechanizmu virálneho marketingu, identifikácia kľúčových faktorov úspechu a rozbor špecifík pre český trh. Na záver sú predstavené nové trendy vo virálnom marketingu.
Keywords: sociálne siete; virálna kampaň; virálny marketing; internetový marketing; word of mouth
Thesis title: Nové trendy v on-line marketingu
Author: Palkovič, Lukáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Rojkovičová, Veronika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá novými trendy v oblasti internetového marketingu, konkrétně virálním marketingem. V teoretické části je charakterizován proces virální kampaně, jeho jednotlivé složky a aspekty v on-line prostředí. V samostatné kapitole jsou rozebrány sociální sítě, jejich role ve virálním marketingu a proces tvorby virálního videa. Praktická část obsahuje analýzu konkrétních virální kampaní a vyhodnocení dotazníkového šetření. Cílem bakalářské práce je objasnění mechanismu virálního marketingu, identifikace klíčových faktorů úspěchu a rozbor specifik pro český trh. Na závěr jsou představeny nové trendy ve virálním marketingu.
Keywords: sociální sítě; internetový marketing; word of mouth; virální kampaň; virální marketing
Thesis title: New Trends in on-line Marketing
Author: Palkovič, Lukáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Rojkovičová, Veronika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachelor thesis deals with new trend of internet marketing, it focuses especially on viral marketing. The theoretical part charasterizes the process of viral campaigns, furthermore deals with the components and aspects of on-line environment. Another separated chapter presents social networks, their place in viral marketing and at last but not least the viral video making process. The practical part contains different analyses of specific viral campaigns. The next and equally the last part evaluates the used questionnaires. The aim of the thesis is to illustrate the mechanism of viral marketing, identify the main factors of success and analyze the specifics of Czech viral marketing. In the conclusion I introduce new trends of viral marketing.
Keywords: Social Network; Viral Campaign; Internet Marketing; Word of Mouth; Viral Marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 2. 2011
Date of submission: 15. 5. 2011
Date of defense: 30. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30260/podrobnosti

Files for download

    Last update: