Analysis of marketing communication of recreational resorts Tuxertal and Špindlerův Mlýn (comparison)

Thesis title: Analýza marketingové komunikace rekreačních oblastí Tuxertal a Špindlerův Mlýn (porovnání)
Author: Kotva, Martin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Bártová, Hilda
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je zjistit současný stav marketingové komunikace v horských rekreačních oblastech Tuxertal a Špindlerův Mlýn, porovnat kvalitu a prostředky marketingové komunikace obou oblastí a vyvodit závěry a doporučení. Výzkum proběhl shromážděním podkladových propagačních materiálů, uskutečněním několika rozhovorů s kompetentními osobami a následným zanalyzováním nashromážděných informací. Z analýzy vyšly podoby marketingově komunikačních strategií obou oblastí, které byly následně porovnány. Z komparace vyšla vítězně oblast Tuxertal, ovšem rozdíl není příliš veliký. Ze vzájemného porovnání vyplynuly silné a slabé stránky v marketingově komunikačních strategiích obou oblastí.
Keywords: marketingová komunikace; analýza; porovnání; Špindlerův Mlýn; Hintertux
Thesis title: Analysis of marketing communication of recreational resorts Tuxertal and Špindlerův Mlýn (comparison)
Author: Kotva, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Bártová, Hilda
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis has got the objective to map the status of today's marketing communication in the mountain resorts Tuxertal and Špindlerův mlýn, to compare the quality and means of marketing communication of both areas, to draw corresponding conclusions and to make relevant recommendations. The research has been conducted by assembling promotional materials, interviewing competent persons and by analyzing the collected information. The analysis has resulted in characteristics of the communication strategies of both resorts. In the comparison Tuxertal has fared better, nevertheless the difference is not too big. The mentioned comparison has shown strengths and weaknesses in marketing communication of both resorts.
Keywords: comparison; analysis; Špindlerův Mlýn; Hintertux; marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 1. 2011
Date of submission: 4. 5. 2011
Date of defense: 30. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29708/podrobnosti

Files for download

    Last update: