The marketing strategy of Imperial Tobacoo CR, s. r. o

Thesis title: Marketingová strategie společnosti Imperial Tobacco CR, s.r.o
Author: Kolínská, Aneta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Nousek, Vladimír
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem bakalářské práce ,,Marketingová strategie společnosti Imperial Tobacco CR, s. r. o." je analýza a zhodnocení jak základního poslání a vize společnosti s dlouhodobým strategickým záměrem, tak cílů a strategií konkrétně v oblasti marketingu. V první, teoretické části se věnuji celému strategickému řídícímu procesu a strategickému marketingovému procesu firmy a vysvětluji jednotlivé pojmy a výrazy a souvislosti mezi nimi. V druhé, praktické části se zaměřím na charakteristiku specifik trhu s tabákovými výrobky a aplikuji své teoretické poznatky na tradiční společnost v tomto tržním segmentu, Imperial Tobacco CR, s. r. o. Budu se zabývat nejen marketingovou strategií firmy včetně marketingové situační analýzy podniku a popisu jednotlivých nástrojů marketingového mixu, ale i celkovou komparací společnosti s konkurencí.
Keywords: marketingový mix; marketing; marketingový plán; marketingová strategie
Thesis title: The marketing strategy of Imperial Tobacoo CR, s. r. o
Author: Kolínská, Aneta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Nousek, Vladimír
Thesis language: Česky
Abstract:
Subject of this bachelor thesis titled "The marketing strategy of Imperial Tobacco CR, s. r. o." is an analysis of the fundamental idea and vision of the company and its long-term strategic plan together with its marketing goals and strategies. The first theoretical part covers the strategic management process and the process of strategic marketing and explains the concepts, terms and relations between them. In the second practical part I am focusing on the specific characteristics of the market in tobacco products and applying my theoretical knowledge in the traditional company of this market segment, Imperial Tobacco CR, s. r. o. I am describing both the marketing strategy of the company including marketing situational analysis and instruments of marketing mix, and the overall comparison of the competition.
Keywords: Marketing mix; Marketing plan; Marketing strategy; Marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 12. 2010
Date of submission: 30. 5. 2011
Date of defense: 29. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29325/podrobnosti

Files for download

    Last update: