The Role of Text in Marketing

Thesis title: Role textu v marketingu
Author: Bohuslav, Daniel
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Drtina, Evžen
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce zkoumá využití textové tvorby v marketingu a zasazuje ji do kontextu prostředí. Cílem je komplexní studie odkazující na nezbytná hlediska textařské profese a formulace předpokladů vzniku úspěšného účelového textu. Vybrané teoretické výstupy jsou následně demonstrovány na konkrétních ukázkách z marketingové praxe. Současně text nabízí přesah do souvisejících vědních disciplín tak, aby nalezl co nejširší uplatnění a usnadnil svému publiku orientaci v relevantním prostředí marketingové komunikace. Konfrontace odlišných úhlů pohledu poskytuje prostor pro odbornou diskusi a nutí copywritera k reflexi.
Keywords: tvorba textu; copywriting; marketingová komunikace
Thesis title: The Role of Text in Marketing
Author: Bohuslav, Daniel
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Drtina, Evžen
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis explores the use of copywriting in marketing and puts it into the context of the environment. The aim is to create a comprehensive study related to crucial aspects of copywriter's profession and the formulation of prerequisites for a successful special-purpose text. Selected theoretical outcomes are demonstrated on various examples from marketing practice. The text reaches out to related disciplines in order to meet the widest possible application and to facilitate orientation in the marketing communication environment to its audience. The confrontation of different points of view provides a scope for professional discussion and forces the copywriter to reflection.
Keywords: marketing communication; text production; copywriting

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 11. 2010
Date of submission: 15. 5. 2011
Date of defense: 29. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29171/podrobnosti

Files for download

    Last update: