Mobile marketing

Thesis title: Mobilní marketing
Author: Švarc, Ondřej
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
První část této práce obsahuje popis vývoje mobilních služeb, sítí, samotných mobilních zařízení a celého trhu s mobilním marketingem a detailní rozebrání možností a způsobu využití mobilního marketingu. Druhá část obsahuje zkoumání mobilního marketingu z hlediska etiky, podrobné zkoumání předních společností zainteresovaných v mobilním marketingu a dotazníkové šetření veřejného mínění, včetně jeho vyhodnocení.
Keywords: Google; Apple; mobilní telefony; telekomunikace; Mobilní marketing
Thesis title: Mobile marketing
Author: Švarc, Ondřej
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
The first part of this thesis contains description of development in mobile services, networks, mobile devices and the whole market of mobile marketing and analysis of possibilities and methods of usage of mobile marketing. The second part contains analysis of mobile marketing in terms of ethics, analysis of mobile marketing leading corporations and survey of public opinion, including its evaluation.
Keywords: Google; Apple; Mobile marketing; telecommunications; cell phones

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 11. 2010
Date of submission: 15. 5. 2011
Date of defense: 29. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28944/podrobnosti

Files for download

    Last update: