Marketing Strategy of Vernon Gallery

Thesis title: Marketingová strategie galerie Vernon
Author: Dvořáková, Valérie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Burian Jourdan, Monika
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce si klade následující cíle: nejprve se pokouší zmapovat současný stav marketingové strategie galerie Vernon a zjistit konkurenční výhody a nevýhody, které galerie má oproti svým konkurentům. Zadruhé zkoumá, zda stávající situace v oblasti marketingu v galerii Vernon odpovídá relevantním teoretickým předpokladům. V neposlední řadě se snaží určit případné slabiny a navrhnout jejich řešení. Metodami využitými v práci jsou především analýza, komparace a teoreticko-metodologická aplikace. Závěr práce tvoří několik doporučení, které by zmíněná galerie mohla prakticky využít
Keywords: Značka; Marketingová strategie; Galerie; Sponzoring; Reklama; Konkurence
Thesis title: Marketing Strategy of Vernon Gallery
Author: Dvořáková, Valérie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Burian Jourdan, Monika
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis pursues the following goals: firstly, it aims to map the status quo of marketing strategies of the Vernon gallery and to establish competitive advantages and disadvantages of the gallery in comparison with its competitors. Secondly, it considers whether the current situation in the gallery's marketing corresponds with relevant theoretical assumptions. Last but not least, the thesis aims to determine the gallery's potential weak points in the above-mentioned area and to propose solutions. The methods used involve analysis, comparison and theoretical-methodological application. The conclusion of the thesis involves several suggestions of which the Vernon gallery could take advantage in practice.
Keywords: Marketing strategy; Sponzoring; Promotion; Gallery; Brand; Competition and rivals

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 10. 2010
Date of submission: 30. 4. 2011
Date of defense: 30. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28122/podrobnosti

Files for download

    Last update: