Analysis of marketing mix in Komerční banka, a. s

Thesis title: Analýza marketingového mixu Komerční banky
Author: Rozsypalová, Kristýna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Hodzic, Faris
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingového mixu v akciové společnosti Komerční banka, a. s. Cílem práce je analýza fungování složek marketingového mixu služeb, dále pak popsaní specifik marketingového mixu služeb u bankovních institucí a zjištění spokojenosti zákazníků s marketingovým mixem Komerční banky. Práce je rozdělena na čtyři části -- úvod, teoreticko-metodologickou část, praktickou část a závěr. Teoreticko-metodologická část obsahuje rozbor odborné literatury zabývající se marke-tingovým mixem a marketingovým průzkumem. Praktická část se skládá z rozboru aktuálního složení marketingového mixu ve společnosti Komerční banka, a. s., a průz-kumem spokojenosti zákazníků. V závěru práce jsou uvedena shrnutí prvků marke-tingového mixu Komerční banky a doporučení na zlepšení fungování marketingového mixu.
Keywords: produkt,cena,propagace,distribuce; marketingový výzkum; marketingový mix služeb
Thesis title: Analysis of marketing mix in Komerční banka, a. s
Author: Rozsypalová, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Hodzic, Faris
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis deals with marketing mix of services in joint-stock company Komerční banka, a. s. The aim of the thesis is to analyse marketing mix of services in Komerční banka, describe specifics of marketing mix of services in bank companies and explore satisfaction with marketing mix of services in Komerční banka. This work is divided into four parts: prolog, theoretical and methodological part, practical part and conclusion. Theoretical and methodological parts contain analysis of literature dealing with marketing mix and marketing research. Practical part consists of analysis of the current composition of marketing mix in Komerční banka, a. s. and marketing research of customer satisfaction. The conclusion gives summary of marketing mix in Komerční banka, a. s. and recommendations for improvement of marketing mix.
Keywords: marketing research; product, price, distribution, promotion; marketing mix of services

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 9. 2010
Date of submission: 30. 5. 2011
Date of defense: 30. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27386/podrobnosti

Files for download

    Last update: