Analysis of private brands vs. producers brands from consumers‘ point of view

Thesis title: Analýza vnímání vybraných privátních značek vs. značek výrobců z pohledu spotřebitele
Author: Bukovský, Jiří
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je analýza privátních značek vs. značek výrobců z pohledu spotřebitele. Zaměřil jsem se na privátní značky společnosti Ahold (albertQuality a EUROSHOPPER). V ČR mají privátní značky asi 15% tržní podíl (například společnost Ahold prodává téměř 1600 výrobků pod svými značkami). V teoretické části jsem popsal veškeré pojmy, které považuji za klíčové. V praktické části jsem vytvořil 2 dotazníky a provedl jedno šetření přímo mezi respondenty pomocí ochutnávek potravin od značkových a privátních výrobců.
Keywords: Privátní značka; Positioning; Značka výrobců; Značka
Thesis title: Analysis of private brands vs. producers brands from consumers‘ point of view
Author: Bukovský, Jiří
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this paper is the analysis of private brands vs. producers brands from consumers' point of view. I worked with Ahold private brands (albertQuality and EUROSHOPPER). There is approximately 15% private brands market share in Czech Republic (e. g. ahold company sells about 1600 products under its brands). In the theoretical part I described all necessary terms. In the practical part I created two questionnaires and carried out an examination among the respondents through the use of private and producers brands food tasting.
Keywords: Producers brand; Brand; Private brand; Positioning

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 6. 2010
Date of submission: 30. 5. 2011
Date of defense: 30. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26857/podrobnosti

Files for download

    Last update: