The Use of Guerilla in Culture

Thesis title: Využití guerilly v kultuře
Author: Mitošinková, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Krejčí, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
V bakalářské práci na téma využití guerilly v kultuře je mým výzkumným cílem zjistit, zda existují předpoklady, důvody a inspirativní pozitivní zkušenosti podporující používání guerilla marketing v praxi kulturních organizací. Zabývám se analýzou guerilla marketingu vsazeného do kontextu aktivit kulturních organizací a jeho možným využitím v této oblasti s ohledem na slábnoucí funkčnost tradičního marketingu. Z důvodu silné provázanosti guerilly s tradičním marketingem blíže zkoumám tuto vazbu prostřednictvím marketingového mixu. Pro přiblížení vztahu kultury a guerilly v ČR představuji vlastní anketní výzkum, pomocí kterého jsem zjišťovala, zda kulturní organizace, převážně příspěvkové organizace: znají guerilla marketing, mají o něm konkrétní představu, používají jej, plánují jej použít. Jako inspirativní a pozitivní zkušenosti s guerillou předkládám dvě případové studie, jednu z Itálie a jednu z České republiky. V závěru práce se zabývám vlastním sestavením a realizací konkrétní guerilla kampaně a jejím vyhodnocením. Moje snaha přispět k diskuzi o guerilla marketingu v kultuře je mimo jiné motivována osobní oblibou a preferencí nápaditého, jedinečného a zároveň funkčního marketingu.
Keywords: guerilla marketing v Itálii; guerilla a kulturní organizace v ČR; marketingový mix v kultuře; nekomerční organizace; komerční organizace; Guerilla marketing
Thesis title: The Use of Guerilla in Culture
Author: Mitošinková, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Krejčí, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
The main topic of my bachelor thesis is the use of guerilla in culture and my research objective is to find out whether there exist assumptions, reasons, and inspirational positive experience supporting the use of guerrilla marketing in cultural organizations. I try to analyze guerrilla marketing in the context of cultural organizations and its possible application with respect to the decreasing efficiency of traditional marketing. Because of the strong interdependence between guerrilla and traditional marketing I explore this relationship by means of the marketing mix. Then I present the results of the survey based on responses from cultural organizations, contributory organizations in particular. The questions addressed to cultural organizations were focused on their knowledge of guerrilla marketing and their current, past or planned use of guerrilla marketing. I present two case studies: one from Italy, the other one from the Czech Republic to show inspirational and positive experience with guerrilla. In conclusion I deal with preparation, implementation and evaluation of my own guerrilla campaign. My desire to contribute to the discussion about guerrilla marketing in culture is, among other things, motivated by my personal favor and preference of imaginative, unique and functional marketing.
Keywords: non-commercial organizations; guerilla and Czech cultural organizations; marketing mixmarketing mix; commercial organizations; Guerilla marketing; guerilla marketing in Italy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 6. 2010
Date of submission: 1. 4. 2011
Date of defense: 30. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26743/podrobnosti

Files for download

    Last update: