New trends in marketing

Thesis title: Nové trendy v marketingu
Author: Bartoň, Jaroslav
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Hejda, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vlivem a možnostmi využití sociálních sítí v marketingu a využitím nově vzniklého fenoménu hromadných slev pro marketingové účely. V teoretické části se práce zabývá popisem těchto marketingových kanálů a nastiňuje možnosti jejich konkrétního použití. Praktická část bakalářské práce zkoumá především spotřebitele, na které jsou tyto kampaně namířeny a jejich vnímání marketingových kampaní za pomoci těchto kanálů. Výzkum mezi spotřebiteli je prováděn analýzou sekundárních dat a sběrem a analýzou primárních dat pomocí dotazníků a hloubkových rozhovorů.
Keywords: Sociální sítě; Facebook; Marketingová komunikace
Thesis title: New trends in marketing
Author: Bartoň, Jaroslav
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Hejda, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with influence and possibilities of using social networks in marketing and using relatively new phenomenon of "group buying" or "Tuangou" for marketing purposes. In the theoretical part the thesis deals with the description of these marketing channels and outlines possibilities of their practical application. The practical part of the thesis examines particular consumers, who are targets of these campaigns and their perceptions of marketing campaigns through mentioned channels. The research among consumers is done by an analysis of secondary data and by collection and analysis of primary data through questionnaires and interviews.
Keywords: social networks; Marketing communication; Facebook

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 3. 2010
Date of submission: 30. 5. 2011
Date of defense: 30. 6. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25783/podrobnosti

Files for download

    Last update: