Options for efficient use of social networks for small and medium-sized enterprises

Thesis title: Možnosti efektivního využití sociálních sítí pro MSP
Author: Král, Marek
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Molnár, Zdeněk
Opponents: Vítek, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou sociálních sítí a možnosti jejich využití pro marketingové účely. V teoretické části jsou rozebrány nástroje sociální sítě Facebook, které je možno využít k marketingovému účelu, jejich přednosti a zápory. V rámci analytické části je analyzován outdoorový segment a v něm současné využití sociálních sítí jako marketingové nástroje. Dále je zhodnocena efektivita a přínosnost současného využití. V poslední praktické části jsou navrženy a realizovány vhodné nástroje sociální sítě Facebook, které společnosti NorthFinder poslouží k marketingovým účelům a zjištění zpětné vazby od uživatelů. Dále jsou v této části zanalyzovány výstupy z Facebookové stránky a možnost využití těchto údajů pro budoucí rozvoj.
Keywords: Outdoor; Sociální sítě; Marketing; Facebook
Thesis title: Options for efficient use of social networks for small and medium-sized enterprises
Author: Král, Marek
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Molnár, Zdeněk
Opponents: Vítek, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis concerns the problematic of social networks and their usage for marketing purposes. In theoretical part there are described tools of the most famous social site -- Facebook, that are usable for marketing purposes, as well as its advantages and disadvantages. In practical part there is analysed outdoor segment and suitable usage of social networks as Facebook. Furthermore analysis of electivity and current usefulness is done. In last practical part there are suggested and realized suitable Facebook tools, that company NorthFinder will use for marketing purposes as well as for feedback from users. Analysis of Facebook outputs is also done including the possible usage of these data for future development
Keywords: Outdoor; Marketing; Social network; Facebook

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 2. 2011
Date of submission: 30. 6. 2011
Date of defense: 24. 8. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30436/podrobnosti

Files for download

    Last update: