Analysis of the loyalty program of IKEA

Thesis title: Analýza vernostného programu spoločnosti IKEA
Author: Lukáčová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Stejskalová, Petra
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca na základe teoretických východísk o zákazníckej lojalite a vernostných programoch analyzuje a hodnotí vernostný program spoločnosti IKEA, porovnáva ho s vernostnými programami konkurentov v ČR a na základe primárneho výskumu pomocou dotazníkového šetrenia zisťuje mieru účasti zákazníkov na programe, ako je program vnímaný a pre koho je najatraktívnejší. Na základe týchto zistení sú potom navrhnuté možné zlepšenia.
Keywords: IKEA; zákaznícka lojalita; vernostný program; IKEA FAMILY
Thesis title: Analýza věrnostního programu společnosti IKEA
Author: Lukáčová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Stejskalová, Petra
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce na základě teoretických východisek o zákaznické loajalitě a věrnostních programech analyzuje a hodnotí věrnostní program společnosti IKEA, srovnává ho s věrnostními programy konkurentů v ČR a na základě primárního výzkumu s pomocí dotazníkového šetření zjišťuje míru účasti zákazníků na programu, jak je program vnímán a pro koho je nejatraktivnější. Na základě těchto zjištění jsou potom navržena možná zlepšení.
Keywords: IKEA; zákaznická loajalita; IKEA FAMILY; věrnostní program
Thesis title: Analysis of the loyalty program of IKEA
Author: Lukáčová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Stejskalová, Petra
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Based on the theoretical background concerning customer loyalty and loyalty programs, the master's thesis analyzes and assesses the loyalty program of IKEA. The program is compared to the loyalty programs of competitors on the Czech market. Based on the primary research using a questionnaire, the master's thesis studies the extent of participation of customers in the loyalty program, the way the program is perceived and for whom it is the most attractive. Improvements are proposed based on the findings.
Keywords: customer loyalty; IKEA FAMILY; IKEA; loyalty programs

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 1. 2011
Date of submission: 31. 8. 2011
Date of defense: 6. 9. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29839/podrobnosti

Files for download

    Last update: