Marketing strategy proposal for company SIDAT spol. s r.o

Thesis title: Návrh marketingové strategie společnosti SIDAT,spol. s r.o
Author: Němcová, Kristýna
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Společnost SIDAT spol. s r.o. je v oboru automatizace a průmyslové informatiky úspěšnou firmou. Jako každá firma, tak i společnost SIDAT ale potřebuje pro svůj další růst využívat komunikační nástroje, díky kterým může svou působnost rozšířit a stát se tak jedničkou ve svém oboru. Cílem mé diplomové práce bylo na základě analýzy navrhnout takovou marketingovou strategii, která by firmě dopomohla dostat se do většího povědomí, zajistit si úspěch v oboru automatizace a průmyslové informatiky a stát se jedničkou nejenom na českém, ale i na evropském trhu. Pro dosažení cíle práce byla provedena důkladná analýza všech dosavadních marketingových aktivit, a s pomocí SWOT analýzy byly zhodnoceny příležitosti , hrozby, silné a slabé stránky společnosti. Na základě toho byly vybrány vhodné marketingové aktivity s ohledem na velikost podniku a na činnosti společnosti v oboru informatiky a automatizace, které jsou součástí B2B segmentu. Na závěr byl stanoven časový harmonogram aktivit a rozpočet.
Keywords: SWOT analýza; B2B marketing; komunikační mix; e-marketing; marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy proposal for company SIDAT spol. s r.o
Author: Němcová, Kristýna
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
SIDAT spol. s r.o. is a very prosperous company in the field of automation and industrial informatics. Like any business, even SIDAT needs to use for its further growth communication tools that would help to extend company activities and become a leader in its field. My diploma thesis objectives were to propose such a strategy based on the analysis that would help the company to get into greater awareness, to ensure company success in the field of automation and industrial informatics and become a leader not only in Czech, but also on the European market. To achieve the objectives I have made a thorough analysis of existing marketing activities. I have evaluated opportunities, threats, strengths and weaknesses of the comapny using SWOT analysis. Based on the results I have selected the appropriate marketing activities considering company size and activities in the field of automation and informatics as a part of B2B segment. In conclusion I have set activities schedule and proposed budget.
Keywords: e-marketing; marketing strategy; SWOT analysis; communication mix; B2B marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 12. 2010
Date of submission: 30. 6. 2011
Date of defense: 8. 9. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29697/podrobnosti

Files for download

    Last update: