An analysis of critical points in the strategy analysis and their effect on sales forecasting for business valuation

Thesis title: Analýza kritických míst ve strategické analýze a jejich vliv na plánování tržeb pro ocenění podniku
Author: Menčlová, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Maříková, Pavla
Opponents: Hejduková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá rozborem strategických analýz společnosti Škoda Auto, a. s. První část práce se se zaměřuje na možné metody provádění strategických analýz. Další části jsou věnovány rozboru jednotlivých faktorů ovlivňující vnitřní a vnější potenciál podniku. Shrnují poznatky studentů, jejich hodnocení při ocenění společnosti Škoda Auto, a. s., porovnávají je s názory managementu oceňované společnosti, třetí strany -- koncernu a v případech, kde je to relevantní i s názory odběratelů -- dealerů. Pro účely porovnání bylo provedeno dotazníkové šetření. U každého faktoru jsou uvedena možná úskalí a doporučení pro hodnocení, popř. další otázky k zamyšlení. Práci uzavírají rady k samotnému hodnocení jednotlivých faktorů a vlivu strategické analýzy na plánování tržeb.
Keywords: vnější potenciál; vnitřní potenciál; strategická analýza
Thesis title: An analysis of critical points in the strategy analysis and their effect on sales forecasting for business valuation
Author: Menčlová, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Maříková, Pavla
Opponents: Hejduková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis focuses on strategic analysis of Škoda Auto, a. s. Its first part summarizes strategic analyses theory. The next part analyses factors of internal and external potential. The main emphasis is on a warning against possible difficulties and a recommendation for evaluation. It compares students' opinions with the opinions of company and group management and in appropriate cases the opinion of dealers. Their opinions are based on questionnaire survey. The end of the thesis deals with a strategic analysis of the effect on sales forecasting.
Keywords: strategy analysis; external potential; internal potential

Information about study

Study programme: Finance a účetnictví/Účetnictví a finanční řízení podniku
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Finance and Accounting
Department: Department of Corporate Finance

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 1. 2011
Date of submission: 1. 9. 2011
Date of defense: 7. 9. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29747/podrobnosti

Files for download

    Last update: