Analysis of Positiong of Brand Flora

Thesis title: Analýza positioningu značky Flora
Author: Křížová, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Čechura, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této práce je analýza positioningu značky Flora na českém trhu. Pro svoji analýzu použiji vybrané marketingové nástroje jako je analýza konkurence, SWOT analýza včetně kompletní analýzy marketingového mixu. Nejdůležitějším zdrojem informací mi však budou kvalitativní rozhovory se spotřebiteli. Na závěr výzkumu porovnám žádoucí positing této značky se skutečným a navrhu možná řešení pro vylepšení celkové positioningové strategie.
Keywords: Positioning; Marketing; Značka
Thesis title: Analysis of Positiong of Brand Flora
Author: Křížová, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Čechura, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The main aim of this thesis is to analyze the positioning of Flora brand on the czech market. For my analysis I will use the chosen marketing tools such as the competitor analysis, SWOT analysis so as the analysis of marketing mix. The key source of information will be the qualitative research. On the basis of that I will compare the ideal positioning with the real one and come with the appropriate suggestions which could help to improve the positioning strategy of Flora brand in the Czech republic.
Keywords: Brand; Marketing; Positioning

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 11. 2010
Date of submission: 30. 5. 2011
Date of defense: 7. 9. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28539/podrobnosti

Files for download

    Last update: