Process analysis of the Prague Congress Centre, Inc

Thesis title: Procesní analýza ve společnosti Kongresové centrum Praha, a.s
Author: Filipová, Andrea
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Oškrdal, Václav
Opponents: Vymětalová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem této diplomové práce je procesní analýza společnosti Kongresové centrum Praha, a.s., jejímž účelem je návrh na zefektivnění průběhu vybraných procesů ve společnosti. V teoretické části se věnuji oblasti, která je zaměřená na podnikové procesy, procesní analýzu a grafické jazyky. V další části rozpracovávám rezervační systém společnosti, ve kterém je zmapován současný systém a vytvořena následná rešerše typických charekteristik rezervačních systémů. Hlavní částí této práce je procesní analýza společnosti Kongresové centrum Praha, a.s. Úkolem bude analyzovat současný stav, vyhodnotit a navrhnout zefektivnění průběhu procesů probíhajících napříč celou společností. Stěžejním bodem je zhodnocení rozdílů mezi současným a navrhovaným cílovým stavem a návrh doporučení na změnu. Dalším neméně důležitým bodem je zjištění nedostatků v rámci rezervačního systému, které úzce souvisí s vybranými analyzovanými procesy. Tyto nedostatky do určité míry znemožňují efektivní průběh vybraných procesů.
Keywords: Modelování podnikových procesů; Rezervační systém; Procesní analýza
Thesis title: Process analysis of the Prague Congress Centre, Inc
Author: Filipová, Andrea
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Oškrdal, Václav
Opponents: Vymětalová, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
The theme of this thesis is a process analysis of the Prague Congress Centre. The purpose of diploma work is to propose more effective running of processes in the company. The theoretical part focuses on business processes, process analysis and graphical languages. Another part deals with company's reservation system and analyzes typical characteristics of reservation systems. The main focus of the thesis is on process analysis of Prague Congress Centre, Inc. Current situation is analyzed and more effective operations which run through the whole company are proposed and evaluated. The emphasis is put on differences evaluation between present and proposed situation and suggestion for change. Another part deals with gaps detection in reservation system which is closely connected with chosen analyzed processes. These gaps, up to certain stage, do not allow effective running of chosen processes.
Keywords: Reservation system; Process analysis ; business process modeling

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 1. 2011
Date of submission: 30. 6. 2011
Date of defense: 13. 9. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30098/podrobnosti

Files for download

    Last update: