Measuring and improving effectiveness of internet campaigns

Thesis title: Měření a zvyšování efektivity internetových kampaní
Author: Zdarsa, Jan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Krátká, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vyhodnocením efektivity internetových kampaní. V začátku práce jsou představeny jednotlivé kanály internetového marketingu a nejpoužívanější obchodní modely internetového marketingu. V další části je kladen důraz na stanovení cílů kampaní před spuštění internetové kampaně. Představeny jsou i nejrozšířenější nástroje webové analytiky včetně technologických úskalí a správného postupu při vyhodnocování kampaní. Cílem diplomové práce je ukázat výrazný rozdíl vyhodnocení efektivity kampaní podle přístupu k atribuci konverzí. Vedlejším cílem diplomové práce je ukázat, že internetový marketing není tak dobře měřitelný, jako se o něm často mluví.
Keywords: webová analytika; internetový marketing; marketing
Thesis title: Measuring and improving effectiveness of internet campaigns
Author: Zdarsa, Jan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Krátká, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
Master's thesis deals with the evaluation of the effectiveness of internet campaigns. Theoretical and methodological part of the thesis presents online marketing channels and business models widely used in Internet marketing, setting right goals before the campaign launch and the most used web analytics tools, including technological difficulties and the correct procedure for evaluating campaigns. The practical part of the thesis describes a significant difference in the evaluation of the effectiveness of internet campaigns by using the multitouch attribution. A secondary aim is to show that internet marketing is not well measured as marketers think.
Keywords: marketing; internet marketing; web analytics

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 10. 2010
Date of submission: 2. 5. 2011
Date of defense: 13. 9. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29864/podrobnosti

Files for download

    Last update: