Prospects of application of marketing tools in the traditional movie theatres

Thesis title: Perspektivy užití marketingových nástrojů v tradičním kině
Author: Štůla, Andrej
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce poskytuje přehled vývoje kinematografie se zřetelem na tradiční kina a zasazuje je do prostředí současného trhu, kdy se potýkají s několika závažnými problémy -- poklesem návštěvnosti, konkurencí v podobě komerčních multikin a často nedostatečným využíváním a uplatňováním znalostí z oblasti marketingu. Práce se snaží najít odpověď na otázku, zda jsou klasická kina odsouzena k zániku. K rozřešení cíle využívá marketingových nástrojů s ohledem na specifické prostředí kin, kterými analyzuje současnou situaci a navrhuje nové marketingové způsoby řešení, které by měli vést k pozitivním změnám měřitelným předevšímm vyšší návštěvností.
Keywords: tradiční kino; Arts Marketing; kinematografie; marketing kina
Thesis title: Prospects of application of marketing tools in the traditional movie theatres
Author: Štůla, Andrej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma work gives an overview of the development of cinemas with respect to traditional movie theatres and situates it to the present market when meeting some serious problems -- decreasing attendance, commercial multiplex competition and offen insufficient application of marketing knowledges. The work tries to find an answer of the question if the classical movie theatres are convicted to termination. To sort out the task it uses marketing tools with respect of the specific cinema's environment, analyzing recent situation and proposes new marketing methods of solution, which could lead to positive changes aiming primarily to increasing of attendance.
Keywords: traditional cinema; cinematography; Arts Marketing; cinema merketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2010
Date of submission: 28. 8. 2011
Date of defense: 13. 9. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29797/podrobnosti

Files for download

    Last update: