Influence of soft factors on the success of business strategy

Thesis title: Vliv měkkých faktorů na úspěch podnikové strategie
Author: Garaj, Juraj
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Neumaierová, Inka
Opponents: Vrbský, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem měkkých faktorů na úspěch podnikové strategie, přičemž vychází z hypotézy, že oblast společenské odpovědnosti firem je možné použít jako prostředek pro jejich řízení v propojení s metodou balanced scorecard. Cílem práce je najít toto propojení a aplikovat ho v praxi. V teoretické části se práce zabývá metodou balanced scorecard a hledá prostor pro její průnik s konceptem strategického CSR a teorií sdílené hodnoty, které za tímto účelem rovněž charakterizuje. V praktické části práce analyzuje strategii společenské odpovědnosti České spořitelny a propojuje ji s její podnikovou strategií. Výsledkem práce je strategická mapa strategie společenské odpovědnosti České spořitelny, která zobrazuje vzájemné souvislosti mezi jednotlivými cíli. Použitými metodami práce jsou analýza a syntéza.
Keywords: Balanced scorecard; Měkké faktory; Sdílená hodnota; Společenská odpovědnost firem
Thesis title: Influence of soft factors on the success of business strategy
Author: Garaj, Juraj
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Neumaierová, Inka
Opponents: Vrbský, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis elaborates on the influence of soft factors on the success of business strategy, based on the hypothesis that the area of corporate social responsibility is viable tool to manage them in conjunction with the method of balanced scorecard. The aim of this thesis is to find this conjunction and apply it to praxis. Theoretical part describes the balanced scorecard and tries to connect it with CSR and the concept of shared value, which are as well characterized. Practical part analyses the strategy of corporate social responsibility of Ceska sporitelna and connects it with its business strategy. The result is a strategy map of CSR strategy of Ceská sporitelna, which shows relations between relevant targets. Research methods are analysis and synthesis.
Keywords: Balanced scorecard; Shared Value; Corporate social responsibility; Soft factors

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: The Department of Business Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 12. 2010
Date of submission: 24. 8. 2011
Date of defense: 13. 9. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29571/podrobnosti

Files for download

    Last update: