Perception of the Hard Rock Brand by Czech University Students

Thesis title: Perception of the Hard Rock Brand by Czech University Students
Author: Polák, Ivan
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Vítek, Václav
Thesis language: English
Abstract:
The goal of this thesis is to understand perception of the Hard Rock brand in the Czech Republic among university students. Hard Rock Cafe Prague is a combination of a restaurant, bar, and rock club operated by the hospitality corporation Hard Rock International. The studied segment can be seen as a group of potential customers in long term, and this research should identify opportunities for growth of Czech guests. The thesis presents the process and results of Hard Rock brand research on the selected segment. The work is supported by theory of marketing of services, brand, and methodology of marketing research. The practical part includes two phases of research: qualitative and quantitative. Analysis of both phases and their implications on formulated hypotheses lead to conclusions regarding perception of Hard Rock brand by the studied segment. These are further analyzed to offer a number of recommendations for future marketing communication activities targeted towards the local customers.
Keywords: Hard Rock; brand perception; consumer research
Thesis title: Vnímání značky Hard Rock Cafe českými vysokoškolskými studenty
Author: Polák, Ivan
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Vítek, Václav
Thesis language: English
Abstract:
Cílem této práce je zmonitorovat vnímání značky Hard Rock Cafe mezi vysokoškolskými studenty v České republice. Hard Rock Cafe Praha je kombinací restaurace, baru a rockového klubu a je provozovaný mezinárodní společností Hard Rock International. Cílem tohoto výzkumu je identifikovat možnosti růstu počtu místních zákazníků. Zkoumaný segment je podskupina budoucích potenciálních zákazníků. Práce prezentuje postup a výsledky výzkumu značky Hard Rock na vybraném zákaznickém segmentu. Dále je podpořena teorií z oblasti marketingu služeb, značky a metodologie marketingového výzkumu. Praktická část se skládá ze dvou fází výzkumu: kvalitativního a kvantitativního. Analýza obou částí a jejich implikace na formulované hypotézy vede k závěrům v oblasti vnímání značky Hard Rock na zvoleném segmentu. Tyto východiska jsou doplněny o doporučení pro oblast budoucích marketingových komunikací zaměřených na místní zákazníky.
Keywords: výzkum spotřebitele; Hard Rock; vnímání značky

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 12. 2010
Date of submission: 15. 6. 2011
Date of defense: 12. 9. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29444/podrobnosti

Files for download

    Last update: