Destination marketing of regions in CR

Thesis title: Destinační marketing krajů ČR
Author: Krütznerová, Sandra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khendriche Trhlínová, Zuzana
Opponents: Kadeřábková, Jaroslava
Thesis language: Česky
Abstract:
Marketing na úrovni veřejné správy a územní samosprávy nabývá v posledních letech stále více na svém významu. Diplomová práce se zabývá jednou z podoblastí tohoto marketingu, konkrétně destinačním marketingem. V ČR je destinační marketing realizován na několika úrovních - celostátní, regionální a místní. Pozornost je v této práci věnována především regionální úrovni. První část práce obsahuje teoretický základ pro danou problematiku a zabývá se samotným pojmem "destinační marketing", dále marketingovým a komunikačním mixem regionu, věnuje se významu marketingové strategie a také značce a image regionu. Hlavní část diplomové práce tvoří zhodnocení a porovnání realizace destinačního marketingu ve Středočeském, Plzeňském a Libereckém kraji. Nejdříve jsou analyzovány strategické dokumenty jednotlivých krajů zaměřené na marketing, následně je řešena skutečná realizace destinačního marketingu na základě vlastního šetření, pozornost je také věnována způsobům propagace jednotlivých krajů.
Keywords: Značka regionu; Cestovní ruch; Image destinace; Destinační marketing
Thesis title: Destination marketing of regions in CR
Author: Krütznerová, Sandra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khendriche Trhlínová, Zuzana
Opponents: Kadeřábková, Jaroslava
Thesis language: Česky
Abstract:
Marketing on the level of public administration and local government is becoming to be more important in last years. This thesis deals with one of the area of marketing, specifically destination marketing. In the Czech Republic, destination marketing is implemented at several levels -- national, regional and local. Attention in this thesis is devoted mainly to the regional level of destination marketing. The first part provides with a theoretical basis for this issue and explain concept of "destination marketing" as well as marketing and communication mix of the region. Than marketing strategy, brand and image of the region are described. The main part of the thesis consist of evaluating and comparing the implementation of destination marketing in Central Bohemia, Pilsen region and Liberec region. Regional tourism strategies are analyzed first, followed by investigation research of the real implementation, attention is also focused on the ways of promoting the regions.
Keywords: Destination marketing; Destination image; Tourism; Regional branding

Information about study

Study programme: Ekonomie a hospodářská správa/Regionální studia
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Economics
Department: Department of Regional Studies

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 3. 2011
Date of submission: 31. 8. 2011
Date of defense: 21. 9. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/31343/podrobnosti

Files for download

    Last update: