Honey Hive Product Offering

Thesis title: Produktová nabídka Honey Hive
Author: Tomečková, Alena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Dvořáček, Jiří
Opponents: Maňák, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem diplomové práce je definice produktové nabídky nově vznikajícího projektu Honey Hive a popis procesu, který stojí za touto aktivitou. Produktová nabídka je definována na teoretických základech marketingového mixu 4P. Celý proces definování produktové nabídky vychází z teoretických základů 4P -- Price, Product, Promotion a Place. Každá z oblastí přináší do definice produktové nabídky jedinečný pohled -- od definice cenové strategie, přes určení optimálního mixu dodavatelů až po zmapování konkurence. Základ projektu Honey Hive je postaven na prodeji medu a výrobků z medu. Projekt bude umístěn v atraktivní lokalitě Českého krasu. Honey Hive chce participovat na zvyšujícím se podílu regionální turistiky a moderního trendu v podobě vyšší poptávky po lokální produkci.
Keywords: Produktová nabídka; dodavatelé; 4P; distribuční kanály; hodnotová nabídka
Thesis title: Honey Hive Product Offering
Author: Tomečková, Alena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Dvořáček, Jiří
Opponents: Maňák, Zdeněk
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of this Master's thesis is to define the product offering for start-up called Honey Hive and to describe the process supporting the product portfolio definition. Product portfolio definition is based on the theory of 4P (Marketing mix). The whole process of defining the product offering is based on 4P -- Price, Product, Promotion and Place. Each aspect brings its own view into product offering -- from defining the pricing strategy, through suppliers mix definition to the competition analysis. Honey Hive's day-to-day business is based on offering the honey and honey based products. It will be located within attractive environment of Cesky kras. Honey Hive intends to capitalize on regional tourism increase and modern trends of consuming local products.
Keywords: 4P; retail distribution; Value proposition; suppliers; Product offering

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: The Department of Business Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 11. 2010
Date of submission: 5. 5. 2011
Date of defense: 21. 9. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30708/podrobnosti

Files for download

    Last update: