Marketing of the Vrchotovy Janovice Chateau

Thesis title: Marketing Zámku Vrchotovy Janovice
Author: Johnová, Miroslava
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
Abstrakt: Tématem diplomové práce je marketing Zámku Vrchotovy Janovice. Zámek Vrchotovy Janovice je jednou z mimopražských poboček Národního muzea. Úvodní část je zaměřena na analýzu historie zámku z pohledu jejího potenciálu využitelného pro marketingové strategie. Důležitým měřítkem úspěšného marketingu je návštěvnost zámku, proto se další část věnuje návštěvnosti. Práce se zaměřuje na aplikace marketingových nástrojů a analyzuje marketing zámku metodou SWOT. Nedílnou součástí je i dotazování týkající se projektu " Řetězové provádění" a celkového povědomí o známosti zámku u veřejnosti. Diplomová práce si klade za cíl zhodnotit marketingový potenciál zámku Vrchotovy Janovice a jeho parku, posoudit jeho současné marketingové nástroje a vytvořit návrh na zlepšení do budoucna. Klíčová slova: Zámek Vrchotovy Janovice, Park Vrchotovy Janovice, Národní muzeum, Arts marketing, Řetězové provádění
Keywords: Arts marketing ; Národní muzeum ; Zámek Vrchotovy Janovice
Thesis title: Marketing of the Vrchotovy Janovice Chateau
Author: Johnová, Miroslava
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
The theme of this master's thesis is "Marketing of the Vrchotovy Janovice Chateau". The Vrchotovy Janovice Chateau is one of the exhibitions of the National Museum outside Prague. The introductory part analyses the history of the castle from the point of view of its potential for marketing strategies. Another part deals with number of visitors of the castle as an important measure of successful marketing. Furthermore the thesis concentrates on application of the marketing tools and it analyses marketing of the castle by using SWOT analysis. The inseparable part of the thesis is a survey of the "chain guidance" and of the public awareness of the existence of the castle. The aim of the master's thesis is to evaluate the marketing potential of the Vrchotovy Janovice Chateau and its park, consider its current marketing tools and suggest improvement solutions for the future. Key words: Vrchotovy Janovice Chateau, Vrchotovy Janovice park, National Museum, Arts marketing, Chain guidance
Keywords: Vrchotovy Janovice Chateau; Arts marketing ; National Museum

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 10. 2010
Date of submission: 28. 8. 2011
Date of defense: 21. 9. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29563/podrobnosti

Files for download

    Last update: