Political Marketing in the Czech Republic 2010. Campaigns for Chamber of Deputies election

Thesis title: Marketing českých politických stran v roce 2010
Author: Stručovská, Hana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Šanda, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce na téma "Politický marketing ČR 2010. Kampaně do PS PČR" má za cíl zmapovat politický marketing nejvýznamnějších českých politických stran před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky. Práce se zaměřuje především na marketingové kampaně stran a jejich nejvýraznější momenty, které měly vliv na výsledky voleb. Práce je zasazena do konkrétní politické situace. Nejprve je zde politický marketing popsán teoreticky, potom se práce zaměřuje na konkrétní strany a jejich kampaně. V práci je využíváno metod obsahové analýzy, analýzy mediálních prostředků a rozhovoru s volebním manažerem. V práci jsou zpracovány primární i sekundární informace. V práci jsou zanalyzovány hlavní momenty kampaní stran s vazbou na marketingová pravidla a výsledky voleb.
Keywords: strategie politické kampaně; kampaň; politická strana; Politický marketing; média
Thesis title: Political Marketing in the Czech Republic 2010. Campaigns for Chamber of Deputies election
Author: Stručovská, Hana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Šanda, Jakub
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master Thesis Political Marketing in the Czech Republic 2010. Campaigns for Chamber of Deputies election aims to reveal the political marketing of the most important Czech political parties foregoing the Chamber of Deputies election. The thesis is focused on marketing campaigns of parties and their most marked moments, which had an impact on the election results. The thesis is set in the concrete political situation. Firstly the political marketing is theoretically described, than the thesis targets particular parties and their campaigns. Content analysis, analysis of media instruments and the interview with election manager are used in the thesis. Primary and secondary information are processed in the thesis. The most important moments of campaigns are analyzed linking to marketing tools as well as consequences for election results.
Keywords: media; political marketing strategy; Political marketing; political party; campaign

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 7. 2010
Date of submission: 5. 9. 2011
Date of defense: 21. 9. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27117/podrobnosti

Files for download

    Last update: