Mystery shopping and its use in pharmacy

Thesis title: Mystery shopping a jeho využití ve farmacii
Author: Klusáčková, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Šojdel, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá výzkumnou technikou zvanou mystery shopping. Jejím cílem je představení této metody, její aplikace v praxi, interpretace jejích výsledků a následné navržení doporučení. V práci je vymezen marketingový výzkum a hlavní části průběhu výzkumu. Je zde vysvětlen pojem mystery shopper, mystery story a jsou rozebrány fáze tajného nákupu. Praktická část je realizována prostřednictvím mystery shoppingu ve 42 lékárnách po celé Praze. Studie monitoruje čtyři největší řetězcové lékárny Pharmaland, Dr. Max, Lloyds a Schlecker a zaměřuje se na jejich přístup k potenciálním zákazníkům a hodnocení kvality prodeje. Na základě vyhodnocení výsledků jsou navrženy doporučení pro lékárny. Závěrem jsou shrnuty významné poznatky.
Keywords: Lékárny; Mystery shopping; Marketingový výzkum; Mystery shopper
Thesis title: Mystery shopping and its use in pharmacy
Author: Klusáčková, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Šojdel, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with a research method that is called mystery shopping. The objective is to introduce of this method, its application in practice, interpretation of results and subsequent proposal of recommendations. Marketing research and the main parts of the research process are in diploma thesis defined. A conception mystery shopper, mystery story are also explained and phases of imaginary shopping are taken to part. The application part is realized through mystery shopping in 42 pharmacy in Prague. The study observes the four chain pharmacy Phramaland, Dr. Max, Lloyds a and Schlecker and focuses on their approach to potential customers and evaluation of quality sales. Recommendations for pharmacy are given according to the analysed results. The closure summarizes the important findings of the thesis.
Keywords: Mystery shopping; Marketing research; Mystery shopper; Pharmacy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 6. 2010
Date of submission: 30. 5. 2011
Date of defense: 21. 9. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27067/podrobnosti

Files for download

    Last update: