E-marketing strategy for introducing peruvian products in selected European country

Thesis title: E-marketing strategy for introducing peruvian products in selected European country
Author: Tejada Rodriguez, Adriana Cecilia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Cook, Gina
Thesis language: English
Abstract:
The Internet has revolutionized the way the world used to work by becoming a crucial part in people's lifestyle. Nowadays, the speed and extent with which people can communicate has reached unimaginable levels, affecting significantly their behavior and the way they do business. This thesis aims to clarify how does business models have changed with the implementation of the Internet by introducing one of its newest e-business models, an "online store" and its following e-marketing plan concepts. Similarly, the thesis also aims to elaborate a project where this e-business model is used to introduce Peruvian products to the Belgian market and evaluate its viability. For this purposes, an e-marketing plan of the mentioned project was developed including macro and micro analysis and customer analysis with its respective marketing research, finalizing with the elaboration of the e-marketing mix strategies. The results of the project revealed that most of the changes of implementing Internet in the business process become noticeable in the formulation of the marketing mix strategies. Regarding the project itself, the study concluded that there exist the right conditions in the country and its potential customers to be profitable. Nonetheless, success will only be reached by the effective implementation of the promotional strategies that help create brand-awareness and loyal relationships with the customers.
Keywords: website; jewelry; Belgium; e-business; traditional marketing; e-marketing mix; e-marketing plan; e-store; Peru
Thesis title: E-marketing strategy for introducing peruvian products in selected European country
Author: Tejada Rodriguez, Adriana Cecilia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Cook, Gina
Thesis language: English
Abstract:
Díky tomu že se Internet stal běžnou součástí našich životů, způsobil tím na světě revoluci. V současné době, rychlost a rozsah, s níž lidé mohou komunikovat dosáhla nepředstavitelné úrovně, což významně ovlivňuje naše chování a způsob podnikání. Tato práce si klade za cíl objasnit, jak se s příchodem Internetu změnily obchodní modely; představí jeden z nejnovějších e-byznys modelů - "internetový obchod" a jeho e-marketingový plán. Dalším cílem je vypracovat projekt, ve kterém je tento e-byznys model použitý k zavedení peruánských výrobků na belgický trh a zhodnocení jeho životaschopnosti. Pro tyto účely byla jako součást e-marketingového plánu udělána mikro a makro analýza a zákaznická analýza, s příslušným marketingovým výzkumem, která byla zakončena strategií e-marketingového mixu. Výsledky projektu ukázaly, že Internet má zásadní vliv na formulování marketingového mixu. Pokud jde o samotný projekt, závěr ukázal, že v zemi existují vhodné podmínky a potenciální zákazníci, a tudíž by mohl být ziskový. Nicméně úspěchu by mohlo být dosaženo pouze v případě efektivní implementace propagačních strategií, které pomáhají budovat vztahy se zákazníky a vytvářejí povědomí o značce.
Keywords: šperky; e-marketingový plán; tradiční marketing; webové stránky; e-obchod; Belgie; e-marketingový mix; e-byznys; Peru

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 11. 2010
Date of submission: 30. 5. 2011
Date of defense: 22. 9. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29164/podrobnosti

Files for download

    Last update: