Marketing of the medieval castle in the 21st century

Thesis title: Marketing středověkého hradu ve 21. století
Author: Mendlová, Hana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Smrčková, Martina
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá marketingem historické památky, konkrétně soukromého objektu Horní hrad. Práce je rozdělena do dvou částí. První část popisuje teoretická východiska, jako jsou marketing, marketingový mix kulturních památek a podnikání v oblasti kultury. Praktická část se věnuje minulosti a současnosti Horního hradu. Dále analyzuje jednotlivé složky marketingového mixu hradu. Na základě zjištěných informací v této části a také z marketingového výzkumu provedeného mezi studenty Vysoké školy ekonomické v Praze jsou uvedena doporučení pro možná zlepšení nabízených služeb. Cílem této diplomové práce je zjistit, jak dokáže soukromá osoba vytvořit centrum historie a kultury pro širokou veřejnost.
Keywords: historické památky; historie a současnost Horního hradu; marketingový mix
Thesis title: Marketing of the medieval castle in the 21st century
Author: Mendlová, Hana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Smrčková, Martina
Thesis language: Česky
Abstract:
This master's thesis deals with marketing of the historical monument, specifically private castle Horní hrad. The thesis consists of two parts. The first part is devoted to theoretical background as marketing, marketing mix of historical monuments and enterprise in the field of culture. The practical part deals with past and present of Horní hrad castle. Afterwards the thesis analyses the elements of marketing mix. Based on the information from this part of the thesis and information from marketing research among students of the University of Economics Prague, there are recomendations given for improvement of provided services. The aim of this master's thesis is to determine how private person can create the centre of history and culture for the general public.
Keywords: marketing mix; past and present of Horní hrad; historical monuments

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 11. 2010
Date of submission: 31. 8. 2011
Date of defense: 22. 9. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29097/podrobnosti

Files for download

    Last update: