Analysis of marketing mix of airlines in the light of emergence of low-cost operators

Thesis title: Analýza marketingového mixu leteckých společností v kontextu rozvoje nízkonákladových operátorů
Author: Pavlík, Michal
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Torová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je identifikace a analýza postupů, využívaných nízkonákladovými leteckými společnostmi, které díky nižší ceně výsledného produktu umožnily zpřístupnit leteckou dopravu široké skupině zákazníků. Práce dále mapuje specifika marketingu v odvětví letecké dopravy, diskutuje způsoby tvorby ceny letenek a jejich distribuci, možnosti reklamy a otázky kvality a rozsahu produktu. Práce se dále zabývá problematikou životního prostředí ve vztahu k letectví. V závěrečné části formuluje doporučení, umožňující dále navýšit výnosy nízkonákladových operátorů.
Keywords: Ryanair; Letecká doprava; nízkonákladový dopravce; letenky; Southwest Airlines
Thesis title: Analysis of marketing mix of airlines in the light of emergence of low-cost operators
Author: Pavlík, Michal
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Torová, Kateřina
Thesis language: Česky
Abstract:
The principal aim of this thesis is to identify and analyse inovative approaches and procedures of low-cost airlines that brought air transport to a broader mass of customers. This work also explores marketing specifics of the airline industry, discusses ticket pricing and ticket distribution issues, advertising opportunities, quality and product range issues. Later, it deals with enviromental challenges facing aviation. The final section formulates recommendations that will enable further revenue increases for low-cost carriers.
Keywords: lowcost operators; Ryanair; airline ticket; Aviation; Southwest Airlines

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 11. 2010
Date of submission: 30. 9. 2011
Date of defense: 22. 9. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/28643/podrobnosti

Files for download

    Last update: