Analysis of tea market in Czech Republic by retail audit

Thesis title: Analýza čajového trhu v České republice z hlediska maloobchodního auditu
Author: Palán, Zdeněk
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Matějičná, Simona
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem mé diplomové práce je komplexní analýza čajového trhu v České republice z pohledu velikosti a vývoje trhu, segmentace trhu dle typů čaje, hlavních výrobců, značek a jejich tržních podílů, významnosti jednotlivých prodejních kanálů, regionů a konkrétních řetězců s cílem zanalyzovat zejména jejich odlišnosti a specifika.
Keywords: průzkum trhu; čaj; maloobchodní audit; analýza; nákupní řetězec
Thesis title: Analysis of tea market in Czech Republic by retail audit
Author: Palán, Zdeněk
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Matějičná, Simona
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of my master's thesis is komplex analysis of tea market in Czech Republic in terms of market size and development, market segmentation by types of tea, main manufacturers, brands and their market shares, importance of channels, regions and retailers to analyse especially their differences and specifics.
Keywords: market research; analysis; retailer; tea; retail audit

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 11. 2009
Date of submission: 29. 8. 2011
Date of defense: 22. 9. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/23875/podrobnosti

Files for download

    Last update: