Marketing in Health Care

Thesis title: Marketing ve zdravotnictví
Author: Severová, Lucie
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Lešetický, Ondřej
Opponents: Kandilaki, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem bakalářské práce "Marketingové strategie" je analýza různých typů marketingových strategií jako jsou orientace na spotřebitele, segmentace, cílení (targeting) a umisťování (positioning). V další fázi je tato práce zaměřena na rozdělení výrobků divize Ethicon, firmy Johnson and Johnoson do jednotlivých skupin, analýza silných a slabých stránek divize Ethicon a analýza konkurence na českém trhu. Praktická část je věnována účinnosti jedné marketingové strategie, která je hodnocena porovnáním prodejů produktů, na které je tato strategie zaměřena, před a po jejím zavedení. Cílem této práce je nalézt správnou a účinnou marketingovou strategii pro divizi Ethicon jako tržního lídra na poli chirurgických šicích materialů. Závěr obsahuje doporučení pro další vývoj marketingových strategií.
Keywords: cílení; segmentace; Marketingové strategie
Thesis title: Marketing in Health Care
Author: Severová, Lucie
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Lešetický, Ondřej
Opponents: Kandilaki, Daniela
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachleor thesis was created to analyse variety of marketing strategies, such as consumer orientation, segmentation, targeting or positioning. As the theoretical part continues, an overview of the Ethicon product portfolio is introduced. For the purposes of this thesis, products were divided into particular groups. Furthermore, for Ethicon CZ, a Johnson and Johnson Medical Company, there was a SWOT analysis prepared as well as the analysis of the Czech market and its competitors. In the practical part of the thesis particular marketing strategies had been evaluated according to its impact on sales of the product groups mentioned above. The impact is measured by the difference in amount of sales executed before and after the implementation of each particular strategy. The aim of the thesis is to define the best marketing strategy for Ethicon CZ, the leader on the market of surgical sutures. To conclude the thesis, a discussion is held to highlight advice and recommendation on the healthy future of marketing strategies.
Keywords: Targeting; Segmentation; Marketing Strategies

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Institute of Health Services Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 9. 2009
Date of submission: 23. 4. 2010
Date of defense: 14. 10. 2011
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/21385/podrobnosti

Files for download

    Last update: