Modern Methods in Quantitative Marketing Research

Thesis title: Moderní metody v oblasti kvantitativního marketingového výzkumu
Author: Tahal, Radek
Thesis type: Disertační práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vaníček, Tomáš; Cihlář, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Pro podnikatelské subjekty pracující v tržním prostředí je typické, že trvale musí udržovat a posilovat svou pozici na trhu. Toho docilují neustálým monitorováním vlastních silných a slabých stránek, monitorováním konkurence a zjišťováním potřeb a přání svých zákazníků. Takové informace získávají prostřednictvím analýzy informací z okolního prostředí i od svých stávajících a potenciálních zákazníků. Tuto činnost nazýváme marketingový výzkum. Předmětem výzkumu mohou být prakticky všechny aspekty, které ovlivňují, jakým způsobem bude firma vnímána ostatními účastníky trhu, dokonce i to, jak je vnímána vlastními zaměstnanci. Získané informace pak jsou cenným zdrojem poznatků pro další manažerská rozhodnutí při řízení firmy. Marketingový výzkum je dynamicky se rozvíjející disciplína, ve které se neustále uplatňují nejnovější poznatky z oblasti sociologie i společenských věd. Velký rozmach zaznamenaly metody marketingového výzkumu zejména v posledních letech. Je to logický pozitivní důsledek nástupu moderních informačních a komunikačních technologií. Trendem posledních let je také využívání internetu při získávání rozličných informací o trhu a sociodemografických analýz.
Keywords: výzkumná agentura; kvantitaivní výzkum; kvalitativní výzkum; zadavatel; dotazování; pozorování; typ výzkumu; CAWI; CAPI; CATI; marketingový výzkum; výzkumné agentury; metody výzkumu trhu; marketingový výzkum
Thesis title: Modern Methods in Quantitative Marketing Research
Author: Tahal, Radek
Thesis type: Dissertation thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Vaníček, Tomáš; Cihlář, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Private business subjects are characterised by their continuous effort for increasing their market position. Therefore they are permanently monitoring their own sthrengths and weaknesses, and they are also monitoring their competitors´ behaviour and customers´ needs and wishes. Such pieces of information can be received by analysis of business surroundings and from custommers´ opinion. Activities like these are called marketing research. The research should include all aspects that influence the way of perception of the company by any other market subject, or even the atmosphere inside the company. Information received is valuable for managers and their decision-making. Marketing research is a dynamicly developing field where new findings of social sciences are permanently applied. A significant developement in this field was reached mainly in last years. It is a result of the rapid progress of information and communication technologies. Modern forms of marketing research often use the Internet for collecting various information on the market.
Keywords: clients; type of research; quantitative research; CAPI; research agency; qualitative research; CAWI; CATI; marketing research; observations; questioning

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Doktorský studijní program
Assigned degree: Ph.D.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 10. 2007
Date of submission: 31. 5. 2010
Date of defense: 16. 6. 2010
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/25467/podrobnosti

Files for download

    Last update: