Innovative Marketing Communications in the tobacco industry

Thesis title: Inovativní marketingová komunikace na trhu tabákových výrobků
Author: Laky, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Palečková, Kristýna
Thesis language: Česky
Abstract:
Tabákový průmysl je jeden z nejvíce sledovaných a regulovaných průmyslových odvětví vůbec. Jedním z nejsledovanějších aspektů tohoto odvětví je marketing. Možnosti propagace tabákových výrobků jsou státem velice přísně sledovány a při porušení zákona následují velice tvrdé sankce. Tradiční marketingové kanály jako jsou televize, rádio, internet jsou zákonem z komunikačního mixu vyloučeny a proto se musí marketéři obracet k alternativním způsobům propagace. V této bakalářské práci jsem se zaměřil právě na takovéto netradiční a inovativní marketingové akce, které vyžadují notnou dávku kreativity. Budu sledovat značku B&H Slide a její přímé konkurenty z value segmentu i nepřímé konkurenty zaměřené na stejnou cílovou skupinu.
Keywords: Tabákové výrobky; Inovace; Marketingový mix
Thesis title: Innovative Marketing Communications in the tobacco industry
Author: Laky, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Palečková, Kristýna
Thesis language: Česky
Abstract:
The tobacco industry is one of the most monitored and regulated industries at all. One of the most monitored aspects is marketing. Promotion of tobacco products is very strictly regulated by state and any violation of the law is followed by a very harsh penalty. Traditional marketing channels such as TV, radio, Internet are excluded from the communication mix and therefore marketers must turn to alternative ways of promotion. In this bachelor thesis I will focus on unusual and innovative marketing campaigns that require a good dose of creativity. I will watch brand B&H Slide and its direct competitors of value segment and indirect competitors focused on the same target group.
Keywords: Tobacco products; Marketing mix; Innovations

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 10. 2011
Date of submission: 30. 11. 2011
Date of defense: 11. 1. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33554/podrobnosti

Files for download

    Last update: