Direct selling as an opportunity to do business

Thesis title: Přímý prodej jako příležitost k podnikání
Author: Valc, Pavel
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce pojednává o přímém prodeji a jeho využití jako podnikatelské příležitosti. Cílem bakalářské práce je analyzovat budování distributorské sítě u společnosti Amway, určit klíčové faktory nutné pro úspěch v tomto podnikání a popsat všechny jeho výhody a nevýhody pro distributora. Teoretická část popisuje přímý prodej a jeho formu multilevel marketing, přičemž uvádí jejich historii, současnou pozici ve světové ekonomice, odlišnosti od nelegálních pyramidových schémat a rozdíly oproti klasickému podnikání. Praktická část se zaměřuje na podnikatelskou příležitost firmy Amway, u které se analyzují prodejní a marketingový plán, faktory vedoucí k úspěchu a míra výhodnosti tohoto podnikání pro distributory. Poté je podnikatelská příležitost Amway zhodnocena SWOT analýzou a pro zjištěné problémy je předložen návrh řešení.
Keywords: přímý prodej; Amway; multilevel marketing
Thesis title: Direct selling as an opportunity to do business
Author: Valc, Pavel
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Postler, Milan
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor Thesis deals with direct selling and its use as a business opportunity. Goal of this Thesis is to analyze the process of building distributor network in the Amway company, identify the key factors necessary for success in this business and describe all its advantages and disadvantages for the distributor. The theoretical part describes direct sales and its multilevel marketing form, stating their history, current position in the global economy, differences from illegal pyramid schemes and differences compared to conventional business. The practical part is focused on Amway business opportunity, in which is anallyzed the selling and marketing plan, factors leading to success and benefit rate for distributors. Then is the business opportunity evaluated by SWOT analysis and in the end there are suggested solutions of discovered problems.
Keywords: multilevel marketing; Amway; direct selling

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 6. 2011
Date of submission: 30. 12. 2011
Date of defense: 11. 1. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32550/podrobnosti

Files for download

    Last update: