Marketing meaning of body image focused on men’s segment

Thesis title: Marketingový význam body image zaměřený na mužský segment
Author: Kufa, Robert
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Moderní muž musí plnit více rolí, než tomu bylo v historii. Kromě zajištění domácnosti a rodiny, jakkoliv mu s tím žena pomáhá, se musí začít starat i o svůj vzhled, neboť konkurence sílí ve všech oblastech, a to jak v pracovním, tak i společenském a osobním životě. Cílem této práce je zpracování otázky významu vlastního těla (body image) u mužské populace, kterou zodpovím pomocí obsahové analýzy 4 ročníků pánského magazínu ForMen, kde najdu a určím hlavní a nejpoužívanější rysy osob v reklamách zaměřených na mužskou populaci napříč různými odvětvími v časovém horizontu 4 let. Doba si žádá změnu v otázce pojímání mužského těla, proto se pokusím najít kořeny metrosexuála, jakožto jednoho z fenoménů dnešní doby a určím význam módy v otázce body image.
Keywords: metrosexuál; obsahová analýza; body image; ideál mužské krásy,; body image a móda
Thesis title: Marketing meaning of body image focused on men’s segment
Author: Kufa, Robert
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Modern man has to fulfill more roles than he did in history. Instead of leading the family, although woman helps him, he must begin to take care about his body image, because the competition is growing in all areas -- social, personal or work. The aim of this work is to process issue of importance of the body image meaning in the male population, using content analysis of 4 years of men's magazine ForMen where I can find and identify the main and most commonly used features of people in advertisements aimed at the male population across different sectors over 4 years period. Time demands a change in concept of the issue of male body, as one of the nowadays phenomena and determine the significance of fashion as the issue of body image.
Keywords: men s ideal of beauty; content analysis ; metrosexual; body image and fashion; body image

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 4. 2011
Date of submission: 30. 11. 2011
Date of defense: 11. 1. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/31790/podrobnosti

Files for download

    Last update: