Mutual interaction of Plastic Surgery and Marketing

Thesis title: Vzájemná interakce plastické chirurgie a marketingu
Author: Pospíchalová, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá vzájemným působením marketingu a médií, jako jeho nositelů, na spokojenost s vlastním tělem a na způsoby jeho zkrášlování, mezi které patří i extrémní případ plastické chirurgie. Z druhé strany zkoumá i jednotlivé možnosti marketingové komunikace, jejich vhodnost pro prostředí klinik plastické chirurgie a uvádí konkrétní případy. Samostatná část je pak věnována medializaci samotné plastické chirurgie. V praktické části této práce jsou rozebrány výsledky výzkumu provedeného na vzorku reálných a potenciálních klientů plastické chirurgie, který mapuje současný názor na estetickou chirurgii, motivy k podstoupení zákroků a v neposlední řadě poskytuje srovnání s teoretickými poznatky a ostatními již provedenými výzkumy.
Keywords: Estetická plastická chirurgie; Body image; Marketingová komunikace
Thesis title: Mutual interaction of Plastic Surgery and Marketing
Author: Pospíchalová, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor's thesis deals with the interaction of marketing and media, as a marketing tool, with the satisfaction of one's body and the ways how to beautify it, including the extreme case of plastic surgery. On the other side it also explores various possibilities of marketing communication tools, their suitability for the environment of clinics of plastic surgery and lists particular cases. A separate section deals with publicizing marketing surgery itself. In the practical part of this thesis results of a survey carried out on a sample of real and potential clients of plastic surgery are discussed. The survey maps the current opinion on plastic surgery, the motives of undergoing an intervention and finally it provides a comparison with theoretical knowledge and other research already conducted.
Keywords: Cosmetic surgery; Aesthetic plastic surgery; Body image; Marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 4. 2011
Date of submission: 30. 11. 2011
Date of defense: 11. 1. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/31762/podrobnosti

Files for download

    Last update: