Marketing of the online communities

Thesis title: Marketing of the online communities
Author: Pražan, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Řídel, Jakub
Thesis language: English
Abstract:
The Bachelor Thesis "Marketing of the online communities" is devoted to online virtual communities, one of the phenomena of the current Internet. Goal of this thesis is to determine the factors that predispose the successful operation of online communities. The thesis defines the essentials features of social media, characterized by online communities and their role in marketing. It deals with strategic and tactical aspects of building and maintaining successful online communities. Based on the analysis of five selected Czech successful media (online communities) from different areas determine the factors, that predispose the successful operation of online communities. The work provides guidance for companies and individuals to build and maintain their own viable online community so that it leads to meet its marketing objectives.
Keywords: Building online communities; Social media; Marketing of the online communities
Thesis title: Marketing online komunit
Author: Pražan, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Řídel, Jakub
Thesis language: English
Abstract:
V bakalářské práci "Marketing on-line komunit" se věnuji on-line virtuálním komunitám, jednomu z fenoménů současného Internetu. Cílem bakalářské práce je stanovení faktorů, které předurčují úspěšné fungování on-line komunit. Práce definuje podstatné rysy sociálních médií, charakterizuje on-line komunity a jejich úlohu v marketingu. Zabývá se strategickými a taktickými aspekty úspěšného budování a udržování on-line komunit. Na základě analýzy pěti českých vybraných úspěšných médií (resp. on-line komunit) z odlišných oblastí stanovuje faktory, které předurčují úspěšné fungování on-line komunit. Práce poskytuje návod pro firmy i jednotlivce, jak budovat a udržovat vlastní životaschopnou on-line komunitu tak, aby vedla k naplnění stanovených marketingových cílů.
Keywords: Budování on-line komunit; Sociální média; Marketing on-line komunit

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 4. 2010
Date of submission: 20. 9. 2011
Date of defense: 11. 1. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/26236/podrobnosti

Files for download

    Last update: